در آموزش چرتکه سوروبان کودک به جای استفاده از یک دست برای جا به جایی مهره ها از دو دست استفاده میکند.

با استفاده از اصول آموزشی چرتکه سوروبان با استفاده از تکنیک های پیشرفته کودکان به سرعت ،توانایی یادگیری محاسبات ریاضی را به صورت حرفه ای و سریع  بر روی چرتکه و ذهن خود انجام میدهند.

در این روش کودکان پس از اشنایی مراحل اولیه کار با چرتکه سوروبان بعد از مدت کوتاهی با تصور چرتکه به صورت مجازی ذهنی میتوانند مسایل ریاضی را به صورت تصوری و ذهنی انجام دهند.

برخلاف آموزش سنتی ریاضی که کودک فقط از نیمکره چپ مغز خود استفاده میکند تصور چرتکه در ذهن کودکان باعث به کار افتادن نیمکره سمت راست مغز میشود. در عین حال با استفاده از منطق نیمکره چپ و جابجائی مهره چرتکه ها بصورت مجازی و با استفاده از نیمکره راست و ترکیب این دو باعث توسعه و افزایش عملکرد نیمکره های راست و چپ مغز خواهد شد.

آموزش چرتکه توسط هر دودست :


پیام های دست چپ و راست به مغز، منجربه توسعه همه جانبه و کل مغز گردد.

ورزش اعصاب:

باعث تمرکز و تخیل دانش آموزان میشود

آموزش سرعت:

آموزش سریع پاسخ دادن به دانش آموزان در هنگام سوالات و تحریک در برابر برخورد با اعداد و ارقام.

آموزش پاسخ:

به دانش آموزان کمک میشود که بتوانند زود پاسخ بدهند و نتیجه بگیرند.

تکنیک شنیداری :

به دانش آموزان کمک می شود تا با تمرکز حافظه خود را قوی کنند تا به هنگام گوش دادن بتوانند سریع پاسخ بدهند .

تکنیک دیداری:

به دانش آموزان کمک می شود تا با تمرکز در دیدن اعداد و ارقام به هنگام دیدن مسائل بتوانند جواب مسائل را بدهند.

برچسب ها

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *